Geoblog.pl    robert64    Podróże    Bolywood by Sułek&Felek - Indie 2014    Spokój

Spokój

Indie, Vārānasi

Dzisiaj wycieczka do Parku Jeleni w Sarnath. Ja byłem trochę wykończony poprzednim dzionkiem i przypuszczałem że to atrakcja głównie dla buddystów, więc zostałem na miejscu. Dzień bez historii – pochodziłem trochę po Varanasi, Bartek po powrocie potwierdził że Park Jeleni trochę dla jeleni, tak naprawdę jak przypuszczałem ważne dla buddystów. Poniżej encyklopedycznie parę słów o miejscu (Felek nagrał tam dwa wejścia).

Sarnath (znane dawniej jako Mrigadava czyli Park Jeleni, Rishipattana lub Isipatana) – miejscowość w północnych Indiach, położona 13 kilometrów na wschód od Waranasi (stan Uttar Pradesh). Jedno z czterech najświętszych miejsc buddyzmu, w którym według tradycji Budda Siakjamuni wygłosił swoje pierwsze kazanie na temat "Wprawienia w Ruch Koła Dharmy", zwane Dharmaczakraprawartana. Pięciu ascetów uczestniczących w tym wykładzie zainicjowało potem zgromadzenie Sangha. W III wieku p.n.e. staraniem nawróconego na buddyzm cesarza Aśoki wzniesiono w Sarnath min. kompleks klasztorny, figurującą we współczesnym godle Indii kolumnę oraz wysoką na 34 metry stupę Dhamekh.