Geoblog.pl    robert64    Podróże    Bolywood by Sułek&Felek - Indie 2014    Gotowane delfiny

Gotowane delfiny

Indie, Palolem

Przepraszam, oczywiście gotowanie i delfiny. O 7 rano wypłynęliśmy łodzią oglądać delfiny. Zasada jest tu taka: nie było delfinów-nie płacisz za rejs. Właściciele łodzi zabezpieczają się w związku z tym na okoliczność niepłacenia. Histerycznie wykrzykują „Delfin, delfin!!!” już 2 minuty po wypłynięciu z plaży. W zatoce w pobliżu plaży nikt nie widział delfinów od 15 lat, ale jakby co są kryci…
Delfiny i tak były, choć pokazywały się oszczędnie i niechętnie.
Po powrocie nagraliśmy wstęp do odcinka o Goa. Od godziny 14-ej wielkie gotowanie. Pierwsze sceny w kuchni, potem gotowanie na plaży. Vindaloo wyszło naprawdę znakomite! Fernandes pochwalił (mam dowody w postaci nagrania!). Sałatka z kwiatu banana była absolutną improwizacją, a mimo to została zmieciona z talerzy.
Fernandes bardzo pomagał przy każdym ujęciu, a po ugotowaniu danka pomagał razem ze swoją angielską, grubą kobietą i jej koleżanką w zjedzeniu wszystkiego. Nie będę ukrywał, że puste talerze wprowadziły mnie w wesoły nastrój…
Wieczorem zjedliśmy ogromnego ananasa, rano wyjeżdżamy na wycieczkę do wodospadów, farmy przypraw i innych tego typu atrakcji.
Franek, powodzenia w meczu!

VINDALOO

5 łyżek oleju roślinnego
1 mała cebula, drobno posiekana

Przygotowanie:
Zemleć lub utrzeć pieprz, kardamon, goździki, kmin, kolendrę i cynamon na drobny proszek. Zmiksować imbir, czosnek, chilli i ocet na pastę. Wymieszać zmielone przyprawy z pastą i doprawić solą. Natrzeć tą mieszanką mięso i odstawić na dwie godziny. Rozgrzać w rondlu cztery łyżki oleju. Dodać cebulę i smażyć 3-4 minuty, aż się zrumieni. Dodać zamarynowaną wieprzowinę i smażyć 6-7 minut, mieszając, aż zrumieni się ze wszystkich stron. Zmniejszyć ogień, przykryć rondel pokrywką i dusić 35-40 minut, od czasu do czasu mieszając, aż mięso będzie miękkie. W razie potrzeby dolać wrzącej wody, ale jak najmniej, bo sos powinien być gęsty. Posypać świeżą kolendrą jak ktoś lubi (ja nienawidzę!).

SAŁATKA Z KWIATU BANANA
Składniki:
3 kwiaty banana
pikle z mango i limonki (200 g)
pół ananasa
sos vinegrette (typowy, ale trochę słodszy)
woda
ocet
Przygotowanie:
Kwiaty banana obrać, tak by pozostały jasne liście. Pokroić tak jak cykorię. Rozgnieść i wrzucić do miski z wodą i octem (pół na pół) na pół godziny. Pikle pokroić, wybrać kawałki pestek dodać do odsączonego kwiatu bananowca. Polać vinegrettem i podawać w łódeczkach z płatów kwiatu banana.